آیا طلا پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خوبی است؟


اولین سوالی که به ذهن کسانی که درآمد دارند یا از طریقی مقداری پول به دستشان رسیده این است که: آیا خرید طلا پس ‌انداز و سرمایه ‌گذاری مناسبی است یا نه؟ با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و نوسانات بازار دلار، ارز و همچنین مشکلات اقتصادی کشور، بسیاری از مردم اقدام به سرمایه ‌گذاری روی طلا کرده‌ اند و تصمیم گرفته ‌اند تا برای آینده خود، با خرید طلا مقداری پس انداز داشته باشند. با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و پایین آمدن ارزش ریال، ما در این مقاله سعی بر این داریم هرآنچه که باید درمورد پس انداز از طریق طلا بدانید، به تفصیل شرح دهیم.

چند دلیل مهم برای انتخاب طلا به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت

از قدیم تا کنون، مردم طلا را راهی برای نگهداری ثروت خود می‌ دانستند. در تمامی نسل ها طلا همیشه از جایگاه خاصی برخوردار بوده و همه برای این فلز گرانبها ارزش زیادی قائل بوده اند. طلا هیچ وقت از بین نمی رود فقط از یک شکل به شکل دیگر تغییر شکل پیدا می کند. همواره متقاضی دارد چه به عنوان زیورآلات برای استایل و زیبایی چه به عنوان یک وسیله با ارزش جهت سرمایه گذاری. علاوه بر این پس انداز با خرید ملک و خودرو قاعدتا به پول بیشتری نیاز دارد، پس برای مبالغ پایین تر بهترین راه سرمایه گذاری خرید طلا است.

خرید طلا راهی مناسب برای پس‌انداز مبالغ اندک پول

وقتی درآمد منظم دارید باشد ابا یک برنامه ریزی جزئی می توان مبلغی پول را کنار گذاشت و پس انداز کرد. با این حالا با توجه به بالا رفتن قیمت طلا در سال های اخیر ممکن است خرید طلا با مقدار درآمد کم در تعارض باشد. درصورتیکه قصد خرید طلا به عنوان پس انداز دارید ولی مبلغ پس انداز ماهیانه تان جهت خرید چند گرم طلا کمتر از حد نساب است، می توانید با خرید طلای قسطی از گالری های معتبر طلا به آرزوی خود برسید.

خرید طلای دست دوم، کم اجرت و بدون اجرت

بهترین راه برای سرمایه گذاری روی طلا، خرید طلای دست دوم است چرا که اجرت پایینی دارد. در این روش به دلیل اجرت کم،  علاوه بر اینکه با هزینه کمتری طلا را خریداری می کنید، در هنگام فروش هم کمتر ضرر می ‌کنید. چون برای خرید طلای نو مثل یک خرید دستبند طلا، شما باید علاوه بر قیمت اصلی طلا، اجرت طلا را هم بپردازید. پس روش منطقی تر برای پس انداز از طریق خرید طلا، خرید طلای کم اجرت یا دست دوم است.

نتیجه گیری خرید طلا برای سرمایه گذاری

بهترین روش سرمایه گذاری با درآمد کم، خرید طلاست. سپس به مرور زمان تبدیل طلا به خودرو و در مراحل بعدی تبدیل به ملک، از روش های مرحله به مرحله سرمایه گذاری می تواند باشد. درصورتیکه قصد خرید طلا برای سرمایه گذاری دارید و توانایی پرداخت اقساط هم دارید، می توانید به فروشگاه درتامیس مراجعه کرده و پس از مقایسه تنوع کارها، خرید اینترنتی طلا را به امن ترین روش ممکن انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *