راهنمای انتخاب انگشتر مناسب برای خرید


انگشتر از مهم ترین اکسسوری ها برای شیک نشان دادن استایل شماست. انگشترهای ساده و مینیمال یا انگشترهای پر زرق و برق و نگین دار که معمولا تیپ و استایل شما را خاص می کند و تاثیر فوق العاده ای بر دید اطرافیانتان روی شما می گذارد.

استفاده از طلا، جواهر و اکسسوری یک سری قواعد و قوانین دارد که اگر رعایت نشود ممکن است جلوه جالبی به استایل شما ندهد. زیرا به طور مثال اگر یک  انگشتر مناسب انگشتان دست شما باشد می تواند دستان شما را زیباتر کند در غیر اینصورت ایراد دستان شما بیشتر به چشم می آید. ما در این مقاله سعی داریم همه چیز در مورد قواعد انتخاب انگشتر را برای شما به تفصیل شرح دهیم.

انتخاب انگشتر بر اساس سن

یکی از مهم ترین نکات که هنگام خرید انگشتر باید به آن توجه کرد، سن شماست. خانم های جوان و نوجوان با توجه به جنس پوست دستشان و ظرافت انگشتان معمولا انگشترهای ظریف، سبک و مینیمال را انتخاب میکنند. در مقابل خانم های مسن تر به دلیل وجود چین و چروک در انگشتان و وجود آثار پیری در دست ها بهتر است از انگشترهای بزرگ، سنگین و همراه با سنگ های قیمتی و جواهرات انتخاب کنند.

انتخاب انگشتر بر اساس رنگ پوست

در کل انتخاب هر نوع طلا، جواهر و اکسسوری اعم از دستبند، گردنبند، گوشواره و یا انگشتر با رنگ پوست ما ارتباط مستقیم دارد. چراکه هارمونی میان رنگ پوست ما با انتخاب زیورآلاتی که استفاده می‌کنیم باعث جذابیت و شیک شدن استایل ما می شود. به طور مثال، طلای  زرد رنگ، دست افراد با زمینه پوست گرم و یا تیره را زیباتر می کند. یا مثلاً زیورآلات نقره‌ای و طلا سفید برای زمینه رنگ پوست سفید و روشن مناسب هستند.

انتخاب صحیح انگشتر بر اساس شکل دست و انگشتان

فرم و شکل انگشتان شما در انتخاب انگشتر مناسب تاثیر به سزایی دارد. پس باید بدانید کدام انگشتر مناسب شماست؟ با رعایت یک سری اصول و قواعد بر اساس شکل کلی انگشتان دست خود می توانید انگشتر مناسب استایل خود را انتخاب و خریداری نمایید.

انگشتر مناسب انگشت ‌های کوتاه و پهن

برای این فرم انگشت ها، انگشترهایی مناسب است که به بلند و کشیده شدن انگشتان شما کمک کند و موجب پهن تر نشان دادن انگشتان شما نشود. مثل انگشتر تک نگین، رینگ های ساده و سبک با ضخامت کم، سنگ ها و نگین های ریز که زیبایی انگشتان دست شما را دوچندان می کند.

انگشتر مناسب انگشت های کشیده و لاغر

در کل هر انگشتری در دست های با انگشتان کشیده و بلند زیبایی خود را نشان خواهد داد اما انگشتر پهن کمی باعث گرفتن کشیدگی انگشتان شده و جلوه زیبایی به دست ها و انگشتان شما خواهد بخشید. سعی کنید انگشترهایی قطور و بدون نگین درشت و کشیده انتخاب کنید تا انگشت های شما را بلندتر از حالت طبیعی نمایان نکند.

انگشتر مناسب دست بر اساس فرم و قالب انگشتر

در انتخاب انگشتر طلا باید به فرم انگشتر و قالب آن هم توجه داشته باشید، نکاتی که در انتخاب انگشتر بر اساس فرم و قالب انگشتر باید در نظر گرفت عبارتند از:

رکاب انگشتر

انگشتر انتخابی شما باید راحتی لازم جهت استفاده روزمره را داشته باشد، به موجب این کار لازم است که رکاب انگشتر طوری طراحی شده باشد که مفصل انگشت شما آزاد بوده و هنگام حرکت دادن اذیت نشود و به راحتی توانایی حرکت دادن داشته باشد.

سایز انگشتر

برای راحتی در استفاده از انگشتر، تنگ یا گشاد نبودن آنها بهتر است به صورت دقیق انگشت خود را سایز کرده و سپس انگشتر طلا را خریداری کنید. برای این منظور نظر شما را به مطلبی که در مورد راهنمای تعیین سایز انگشتر نگاشته ایم مراجعه کنید. اما برای اینکه خودتان بتوانید در خانه و بدون ابزار تخصصی اندازه‌ ی انگشت خود را پیدا کنید، می‌توانید از نخ کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *