کدام گردنبند مناسب کدام یقه است؟


یکی از جذاب ترین اکسسوری هایی که می تواند جلوه خاصی به استایل شما ببخشد گردنبند است. اما انتخاب گردنبند مناسب نیز همانند انتخاب سایر اکسسوری ها به یک سری المان ها و پارامترها وابسته است، مهم ترین المان برای انتخاب گردنبند یقه لباس شماست. هنگامی که برای یک میهمانی یا مراسم حاضر می شوید و لباس خاص و منحصر به فردی به تن کرده اید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که یقه لباس و مدل گردن شما به چه شکل است و در حال حاضر چه مدل گردنبند برای یقه لباس و استایل شما مناسب است؟ در این مقاله سعی داریم همه چیز در مورد ست کردن گردنبند با انواع یقه را برای شما توضیح دهیم.

یقه هفت، گردنبند ظریف و آویزدار

اگر یقه لباس شما یقه هفتی یا به اصطلاح همان یقه دلبری باشد، ابتدا باید این موضع را در نظر بگیرید که یقه لباس ساده است یا به طور مثال سنگ دوزی یا نوار دوزی دارد، در صورت ساده بودن یقه لباس میتوانید از گردنبند آویزی که شلوغ یا پر از مهره و سنگ باشد را استفاده کنید. اما اگر یقه لباس شلوغ است باید یک گردنبند ظریف و ساده را در نظر بگیرید.

یقه اسکی، خط قرمز چوکر

برای لباس یقه اسکی بهتر است از گردنبندهایی استفاده کنید که زنجیر بلندی دارند. حتی می ‌توانید اصلا از گردنبند استفاده نکنید. در لباس های یقه اسکی گوشواره های بزرگ و بلند جلوه خاصی ندارند، پس بهتر است از گوشواره های میخی و ظریف استفاده کنید تا زیبایی استایلتان را دوچندان کند.

یقه گرد ، گردنبندهای پر و آویزدار

لباس های یقه گرد معمولا پرکاربردترین نوع لباس برای خانم ها به شمار می روند، چرا که اکثر لباس های کژوال، لباس های رسمی و مناسب مراسم و میهمانی ها از یقه گرد برخوردارند. گردنبندی که بتوانیم با یقه گرد ست کنیم می تواند مدال باشد، گردنبند زنجیری یا گردنبند شلوغ باشد. اینجا نوع یقه شما باعث زیباتر دیده شدن زیورآلات و جواهرات شما می شود، پس در یقه های گرد هرچه گردنبند پر زرق و برق تر و شلوغ تر باشد زیباتر دیده میشود.

گردنبند مناسب یقه قایقی

گردنبندهای کوتاه برای لباس های یقه قایقی مناسب نیستند. البته که اگر زنجیر گردنبندتان خیلی بلند باشد باعث تداخل گردنبند با یقه لباس می شود و این سبب می شود گردنبندتان خیلی به چشم نیاید. برای آنکه یک گردنبند طلا یا جواهر به شما جلوه‌ ای زیبا بدهد باید به سراغ گردنبند نسبتا بلند که به صورت بیضی روی گردنتان قرار می‌گیرد بروید. همچنین می ‌توانید از گردنبندهایی که مروارید یا سنگ دارند هم  استفاده کنید.

یقه مستطیل، گردنبندهای گرد و مروارید

کدام گردنبند مناسب یقه مستطیل است؟ اگر یقه لباس شما مستطیل شکل است، با توجه به اینکه خود یقه زاویه دارد به هیچ وجه انتخاب گردنبند زاویه دار مناسب استایل شما نیست. به جای این کار باید از گردنبندهای گرد که دور گردن قرار می گیرند استفاده کنید. البته استفاده از گردنبند مروارید شکل هم پیشنهاد خوبی برای لباس های یقه مستطیلی می باشد. می توانید سری به گالری های طلا بزنید و گردنبند مناسب یقه لباس خود را انتخاب کنید.

گردنبند مناسب یقه دراپه

یقه های دراپه به دلیل شلوغ بودن و جزئیات داشتن بهتر است با هیچ گردنبندی ست نشوند، چرا که قطعا هر گردنبندی که استفاده کنید روی یقه دراپه دار خود را نشان نمی دهند. پیشنهاد ما برای استایل کردن اکسسوری با یقه های دراپه گوشواره های آویزی جذاب است. می توانید با خرید یک گوشواره آویز  از طلافروشی ها جلوه زیبایی به تیپ و استایل خود ببخشید.

یقه دکلته، چوکر یا گردنبندهای کوتاه

برای لباس های با یقه دکلته، گردنبند های چوکر، گردنبندهای کوتاه لایه لایه و گردنبند مروارید بهترین انتخاب هستند. چرا که جلوه زیبایی به تیپ و استایل شما می بخشند. هنگام پوشیدن لباس های دکلته به هیچ وجه از  گردنبندهای پر زرق و برق و شلوغ استفاده نکنید. لباس یقه دکلته بخاطر باز بودن کتف و یقه شما زیبایی خاصی به استایل شما می بخشد که در صورت استفاده از اکسسوری های نامناسب مثل گردنبند شلوغ، این زیبایی دیگر به چشم نمی خورد.

یقه کج، یک گردنبند متقارن

لباس های مجلسی یقه یک طرفه یا مدل رومی  می توانند با گردنبندهای نامتقارن به صورت خیره کننده ای ست شوند. هرچند که گردنبندهای چند لایه هم برای این مدل لباس‌ها مناسب می‌ باشند و جلوه خاصی به شما می‌دهند. می توانید از دستبندهای النگویی برای استایل کردن با لباس های با یقه کج استفاده کنید.

گردنبند برای لباس پشت باز

برای لباس های مجلسی که پشت باز دارند، بهتر است از گردنبندهایی استفاده کنید که توجه مخاطب را به پشت لباس جلب می کند.. به طور کلی گردنبندهایی که به شکل Y هستند برای این لباس ‌ها مناسب است. بهتر است که طول زنجیر بلند را در قسمت پشت لباس به سمت پایین قرار دهید تا بر روی پوست شما بی‌افتد. زیورآلات دیگری که می‌توانید با این لباس ست کنید به عنوان مثال گوشواره آویزی میزان توجه را به لباس شما افزایش می‌دهند.

نکات تکمیلی در انتخاب گردنبند مناسب لباس مجلسی

برای یقه های صاف بهتر است از گوشواره استفاده نکنید.

برای یقه های بسته، در صورتی که طرح ساده ای دارند می توانید از گردنبندهای پر زرق و برق استفاده کنید.

با لباس های مثل تاپ و رکابی می توانید از گردنبند های چند رشته ای استفاده کنید.

ترندترین روش استفاده از گردنبند، گردنبند های لایه لایه و چند زنجیر طلا زیر هم با پهناهای متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *